Home > Activiteiten en Referenties > Skyteam...

Transavia.com - nieuw e-commerceplatform

voor transavia.com
sector Luchtvaart
periode van 02/2013 tot 07/2013

 

transavia.com
De low cost luchtvaartmaatschappij transavia.com is in 1965 opgericht als Transavia Holland. Sinds 2003 is de maatschappij een volledige dochter van KLM, dat deel uitmaakt van de Air France-KLM Groep. De maatschappij verzorgt charters en lijndiensten naar zomer- en winterbestemmingen binnen Europa en landen rond de Middellandse Zee. In Nederland is transavia.com marktleider op de vakantievliegmarkt. Klanten zijn touroperators en reisagenten (B2B) en consumenten (B2C). Cruciaal voor de business van transavia.com is e-commerce.

 Eric Schreurs: business development | business acceleration | project management | interim management


Nieuw state-of-the-art e-commerceplatform (web 3.0)
Een van de grootste en strategisch meest belangrijke projecten voor 2013 is het bouwen van een compleet nieuw, state-of-the-art e-commerceplatform dat gaat bijdragen aan de verkoop van aanvullende producten op het vliegproduct ('ancillaries'), een hogere conversie (groter aantal bezoekers dat daadwerkelijk boekt) en meer self-service door klanten. State-of-the-art houdt onder meer in dat het ontwerp volledig 'responsive' is, zich vloeiend aanpast aan zowel desktop als tablet, mobiel, TV en andere 'devices' die door de consument vandaag de dag worden gebruikt. Derde generatie e-commerceplatform, waarin de klant op verschillende momenten in de travel-journey en via verschillende kanalen bediend kan worden. Een essentiële bouwsteen voor de positionering van transavia.com als marktleider.

Rol
Business projectleider in de voorbereidings- en 'take-off' fase van het project.
  • Vertegenwoordiging van het project in stuurgroep, user-board en technical architecture team.
  • Aansturing business team van transavia.com (e-business developers, business consultant, ICT consultant, webmaster, content manager) en creatief team van transavia.com business partner Mirabeau.
  • Aansturing inventarisatie benodigde organisatieverandering i.s.m. transavia.com business partner Accenture (content management, functioneel beheer, life-cycle management, etc.), in juiste samenhang met cultuur, organisatie, processen, mensen, middelen.
  • Projectversnelling en verrijken van het project met business-, online/e-commerce- en scrum-ervaring in projectomgeving met hoge dynamiek en sterk multi-disciplinair karakter.
  • Vormgeving en introductie van scrum/agile-aanpak binnen transavia.com:
    • Coachen van product owner, e-business developers en lijnteam bij vliegende start van scrum-aanpak.
    • Verantwoordelijk voor oplevering nieuwe online-experience en creatie backlog (roadmap, epics, user stories), in nauwe samenwerking en afstemming met business-stakeholders (commercieel management, B2B-sales, B2C-sales, customer experience, marketing-communicatie, corporate communicatie, e-business development).
    • In samenwerking met lijnteam en scrum-master en scrum-team zoeken naar continue verbetering van de 'heartbeat' en 'velocity' van teams (goede onderlinge aansluiting, wegnemen barrières, doorvoeren verbeterpunten, verhogen efficiency en effectiviteit).
    • Introductie backlog-management, balans zoeken tussen ambitie, doorlooptijd en budget.
    • Creëren van agile-mindset in alle geledingen.
  • Sturing op behalen programmadoelstellingen.
  • Stakeholder-management en zorgen voor goed evenwicht van diverse stakeholder-belangen (inclusief uitdagen teams, luis in de pels, scherp houden interne teams en leveranciers).


Naar: Referenties / Klantenlijst




 
Home Over Evincive Activiteiten en Referenties Contact