|
Home
> Activiteiten
en Referenties > Skyteam...
Transavia.com - nieuw e-commerceplatform
voor |
transavia.com
|
sector |
Luchtvaart |
periode |
van 02/2013 tot 07/2013 |
transavia.com
De low cost luchtvaartmaatschappij transavia.com is in 1965
opgericht als Transavia Holland. Sinds 2003 is de maatschappij
een volledige dochter van KLM, dat deel uitmaakt van de Air
France-KLM Groep. De maatschappij verzorgt charters en
lijndiensten naar zomer- en winterbestemmingen binnen Europa en
landen rond de Middellandse Zee. In Nederland is transavia.com
marktleider op de vakantievliegmarkt. Klanten zijn touroperators
en reisagenten (B2B) en consumenten (B2C). Cruciaal voor de
business van transavia.com is e-commerce.
Nieuw state-of-the-art
e-commerceplatform (web 3.0)
Een van de grootste en strategisch meest belangrijke projecten
voor 2013 is het bouwen van een compleet nieuw, state-of-the-art
e-commerceplatform dat gaat bijdragen aan de verkoop van
aanvullende producten op het vliegproduct ('ancillaries'), een
hogere conversie (groter aantal bezoekers dat daadwerkelijk
boekt) en meer self-service door klanten. State-of-the-art houdt
onder meer in dat het ontwerp volledig 'responsive' is, zich
vloeiend aanpast aan zowel desktop als tablet, mobiel, TV en
andere 'devices' die door de consument vandaag de dag worden
gebruikt. Derde generatie e-commerceplatform, waarin de klant op
verschillende momenten in de travel-journey en via verschillende
kanalen bediend kan worden. Een essentiële bouwsteen voor de
positionering van transavia.com als marktleider.
Rol
Business projectleider in de voorbereidings- en 'take-off' fase
van het project.
- Vertegenwoordiging van het project in stuurgroep, user-board
en technical architecture team.
- Aansturing business team van transavia.com (e-business
developers, business consultant, ICT consultant, webmaster,
content manager) en creatief team van transavia.com business
partner Mirabeau.
- Aansturing inventarisatie benodigde organisatieverandering
i.s.m. transavia.com business partner Accenture (content
management, functioneel beheer, life-cycle management, etc.),
in juiste samenhang met cultuur, organisatie, processen,
mensen, middelen.
- Projectversnelling en verrijken van het project met
business-, online/e-commerce- en scrum-ervaring in
projectomgeving met hoge dynamiek en sterk multi-disciplinair
karakter.
- Vormgeving en introductie van scrum/agile-aanpak binnen
transavia.com:
- Coachen van product owner, e-business developers en
lijnteam bij vliegende start van scrum-aanpak.
- Verantwoordelijk voor oplevering nieuwe online-experience
en creatie backlog (roadmap, epics, user stories), in nauwe
samenwerking en afstemming met business-stakeholders
(commercieel management, B2B-sales, B2C-sales, customer
experience, marketing-communicatie, corporate communicatie,
e-business development).
- In samenwerking met lijnteam en scrum-master en scrum-team
zoeken naar continue verbetering van de 'heartbeat' en
'velocity' van teams (goede onderlinge aansluiting, wegnemen
barrières, doorvoeren verbeterpunten, verhogen efficiency en
effectiviteit).
- Introductie backlog-management, balans zoeken tussen
ambitie, doorlooptijd en budget.
- Creëren van agile-mindset in alle geledingen.
- Sturing op behalen programmadoelstellingen.
- Stakeholder-management en zorgen voor goed evenwicht van
diverse stakeholder-belangen (inclusief uitdagen teams, luis
in de pels, scherp houden interne teams en leveranciers).
Naar: Referenties /
Klantenlijst
|
|