Home > Activiteiten en Referenties > Interpay - SEPA Giraal Product M...

Interpay - SEPA Giraal Product Management

voor Interpay Nederland (Equens)
sector Financiële dienstverlening
periode van 03/2006 tot 11/2006

Ontwerp nieuw SEPA-giraal product- en service-aanbod, waarbij processing-producten en customer care processen unbundled kunnen worden aangeboden. 

Interpay Nederland

Interpay verwerkt jaarlijks miljarden transacties, verricht met de meest uiteenlopende betaalproducten. Als gevestigde full service provider op het gebied van payment processing biedt Interpay haar klanten een complete service portfolio, die het hele spectrum van girale en cards-gerelateerde processing, switching, clearing en settlement e.d. bestrijkt.

Interpay is één van de grootste (gemeten naar aantal verwerkte transacties) en meest geavanceerde Automated Clearing Houses (ACH's) in Europa.

Met de totstandkoming van de Single Euro Payments Area (SEPA) zal het betalingsverkeer in Nederland in de nabije toekomst geleidelijk aan veranderen. In 2008 zullen Payment Processors zoals Interpay al SEPA-compliant moeten zijn. De gevolgen voor het betalingsverkeer zijn groot.

Zoals Interpay stelt: "Standaardisatie en harmonisatie van Europese betalingen zal leiden tot hogere efficiency en meer betaalgemak - doelstellingen van de Europese Commissie, de Europese Centrale Bank en de European Payments Council. De vorming van een Europese betaalzone moet leiden tot een uniforme Europese markt met op elkaar afgestemde betaalproducten voor heel Europa. Deze ontwikkeling zal leiden tot meer concurrentie en consolidatie, waardoor uiteindelijk slechts een beperkt aantal payment processors zal overblijven. "

Interpay bereidt zich op diverse fronten voor op SEPA. Binnen product management wordt een nieuw giraal SEPA-productenpakket samengesteld SEPA, waarbij onder meer:

  • diverse processen en functionaliteit volledig ≥unbundled≈ aangeboden kunnen worden,
  • nieuwe betaalproducten en additionele services eenvoudig, snel en goedkoop toegevoegd kunnen worden (korte time-to-market),
  • customer care processen anders worden ingericht om internationale klanten snel en betrouwbaar te kunnen bedienen.

www.interpay.nl

Per 21 september 2006 is payment service providers Interpay Nederland B.V. gefuseerd met het Duitse Transaktionsinstitut für Zahlungsverkehrsdienstleistungen AG (Transaktionsinstitut). De nieuwe organisatie maakt gebruik van de naam Equens. Met de verwerking van circa 7 miljard betaaltransacties in 2006, bedraagt het marktaandeel in de eurozone ruim 10 procent. Hiermee is Equens een van de grootste payment services providers in Europa.

Equens - pan european payment service provider

Naar: Referenties / Klantenlijst




 
Home Over Evincive Activiteiten en Referenties Contact